Frågan är väl hur gammal man måste vara för att få lov att parkera här? (Utanför ett äldreboende i Gävle).

Frågan är väl hur gammal man måste vara för att få lov att parkera här? (Utanför ett äldreboende i Gävle).


Camilla från Bergen (Norge) var ute och körde idag och fick syn på den här texten på ett lastbilsflak. Dom verkar vara väldigt konsekventa med sin stavning iallafall om man tittar på deras webbsida. Arrangement tjenester borde nog egentligen vara arrangementtjenster.
Kul med ett norskt bidrag! Tack Camilla!

För ett tag sedan så fick vi in ett bidrag om att Kronägg hade blivit av med sin omelett, tydligen hade den smitit. Det verkar som att den fortfarande är på rymmen…
Det är tydligen inte helt lätt det här med olika sorters jord. Här hade det verkligen inte skadat med ett bindestreck. Har tyvärr inga bra vitsar om jord, men kommentera gärna om du har något roligt exempel!

Blom jord

Citrus jord

Orkidé jord
Det skulle kunna vara så att företaget jobbar dels med kamera och dels med teknik, men vi gissar på att dom egentligen jobbar med kamerateknik och att det har blivit fel i skylttillverkningen, båda gångerna (så vida man inte ska tolka kameran på den stora skylten som ett bindestreck?).


Var ute på lunchen med kollegorna och fick syn på denna fina skylt hos ”gym grossisten”, fast deras webbadress är ju korrekt gymgrossisten.com och som ni ser så sitter det en lapp på fönstret om koffein tabletter, se nedan!

(Notera att det inte handlar om ett misstag eftersom ”författaren” faktiskt skrivit fel två gånger, dels i rubriken och dels i bildtexten. Inte lätt det där med koffeintabletter.)

Här har det blivit riktigt fel, ”Barn Dam och Herr strumpor” undrar om dom är vänner med Herr Frisör och Herr Kalsong?

Okej, vi erkänner att detta är väldigt petigt av oss men det heter faktiskt inte ”Fleece Jacka” utan Fleecejacka. Så vi ber vi att få hänvisa till SAOL13 där hela ordet (Fleecejacka) finns med i högerspalten på sidan 217.
Bilden är tagen på Team Sportia inne på Caroli City i Malmö.

Ris puffar? Nej men man kan puffa ris.
Det låter som en uppmaning…
